dilluns, 8 de maig del 2017

Fotografia Macro III


Les òptiques que utilitzo les acostumo a comentar com a complement en algunes entrades al blog. Però crec que el M.Zuiko 60mm 2,8 macro mereix un comentari especial. Gràcies al servei "Test & Wow" que ofereix Olympus, vaig poder provar l'objectiu durant un cap de setmana. Fins ara utilitzava un Micronikkor 55 mm 2,8 AIS amb adaptador per muntura micro 4/3. El sistema funcionava però amb les lògiques limitacions (sols enfocament manual, únicament funcional a prioritat d'obertura o manual, etc). Era evident que la nova opció seria molt més versàtil. A més de poder usar totes les modalitats de control d'exposició, tenim plena connectivitat amb el sistema (pantalla tàctil, estabilitzador, etc). Em vaig dedicar a fer fotos al meu jardí i al Jardí Botànic de Blanes "Mar i Murtra". M'hagués agradat disposar d'una unitat de flash utilitzable, separada del cos de càmera, per poder obtindre fotos amb més sensació de volum; però, de vegades, toca treballar amb el que tenim. Així i tot, el petit flash del "kit" sobre la càmera, em va permetre, en la primera foto, congelar la gota d'aigua que queia.

En referència a la lent, m'ha sorprès la seva resolució i alt contrast. En comparació amb el conjunt macro de la "full frame", el Olympus és extraordinàriament lleuger. Això no treu que doni sensació de resistent i ben acabat. L'enfocament es desplaça amb molta suavitat i podem limitar les distàncies a enfocar a diversos rangs a través d'un selector. A una distància de 19mm arribem a una relació d'ampliació 1:1. La càmera utilitzada ha estat la meva OMD-M5 MarkII.

No m'allargo més, ja que per més detall ja hi ha "reviews" especialitzades. El cert és que, després de uns quants anys dedicat al la foto macro, m'han tornat a vindre ganes d'experimentar de nou en aquesta modalitat fotogràfica tan sensacional. Ah! Una pluja ocasional va afegir interès a la sessió.






















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada